آنتی اسکالانت چیست
نوشته شده توسط : مسلم شريفي

ماده شیمیایی آنتی اسکالانت چیست؟

آنتی اسکالانت مهمترین ماده شیمیایی است که معمولاً به سیستمهای اسمز معکوس تزریق می شود. با گذشت زمان ، به دلیل وجود نمک های محلول در آب که به سیستم اسمز معکوس وارد می شوند ، عبور آب از غشا مسدود شده و اصطلاحاً پوسته ایجاد می شود. برای جلوگیری از این رسوب ، دوز مناسب مقیاس ضد مقیاس به سیستم اسمز معکوس روی غشاهای آب ورودی تزریق می شود. عدم استفاده از این ماده باعث آسیب گسترده غشای سیستم اسمز معکوس و کاهش جریان خروجی و همچنین افزایش TDS در آب می شود.

آنتی اسکالانتآنتی اسکالانت

چرا از ضد آلودگی استفاده می کنیم:

برای حفظ کارایی دستگاه تصفیه آب صنعتی و افزایش طول عمر غشاها ، قبل از غشاها باید یک سیستم پیش تصفیه مناسب نصب شود که این به کیفیت آب خوراک بستگی دارد. علاوه بر این ، علاوه بر استفاده از این روش قدرتمند تصفیه آب ، همیشه با این واقعیت روبرو هستیم که به دلیل وجود این منافذ کوچک ، فیلم ها به تدریج مسدود می شوند. تشکیل رسوبات روی لایه های غشایی نیز از آب در غلظت های بالای یون های کلسیم ، سولفات و بی کربنات تشکیل شده است. حتی در بهترین حالت ، موادی مانند گچ و کلسیت در سطح فیلم های نمک زدایی صنعتی اشباع و متبلور می شوند.آب پاکسازان از ماده شیمیایی تصفیه آب به عنوان افزودنی آب قبل از تصفیه برای جلوگیری از افت غشا از سیستم اسمز معکوس استفاده می کند.

در طی فرآیند تصفیه در سیستم اسمز معکوس ، قبل از ورود آب به غشاm اسمز معکوس ، آب از طریق سیستم تزریق می شود.

برای تمیز کردن سیستم های فیلتراسیون آب و تمیز کردن نمک زدایی مسدود شده یا غشاهای ضد مقیاس اسمز معکوس ، که به عنوان یک حلال شیمیایی در نظر گرفته می شوند ، باید توجه داشت که پس از یک دوره اسمز معکوس ، نمک های موجود در آب باعث بارندگی می شوند. یک لایه در فیلترهای غشایی دستگاه حل می شود ، که از مواد ضد رسوب برای از بین بردن این رسوبات استفاده می کند.

آنتی اسکالانتآنتی اسکالانت

عدم استفاده از این ماده محلول می تواند مشکلات اساسی ایجاد کند ، برخی از آنها عبارتند از:

  • جریان خروجی را کاهش دهید
  • هیچ قطره ای در آب TDS وجود ندارد
  • خرابی فیلتر غشایی
  • غشاها در اثر تماس با رسوبات پاره می شوند

 

ضد رسوب چگونه کار می کند:

عملکرد ضد پوسته ریزی به گونه ای عمل می کند که واکنش تولید رسوب را مختل می کند ، که از عبور رسوبات از طریق عبور آب از فیلترها جلوگیری کرده و رسوبات ناشی از عبور آب از فیلترهای غشایی را از بین می برد.

همیشه هنگام تزریق بازدارنده های آهک به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • تجزیه و تحلیل آب
  • جریان آب
  • دمای آب
  • پی اچ آب
  • میزان بازیابی سیستم
  • نوع غشاهای استفاده شده در سیستم

با توجه به موارد فوق و برخی شرایط دیگر ، مانند نوع آرایش فیلتر غشایی ، سرعت پخت موثر 1 تا 6 ppm است.

یادداشت مهم:

استفاده از روش اسمز معکوس یکی از گران ترین روش های تصفیه آب است ، بنابراین باید همیشه در نگهداری این دستگاه دقت کنیم تا آسیب نبیند و یکی از راه های نگهداری دستگاه اسمز معکوس استفاده از ترازوی شمارنده است. (Abpaksazan.com)

آنتی اسکالانت

ضد رسوب چیست؟

ضد کالک زیرا یکی از آسیب های اصلی سیستم اسمز معکوس (RO) تشکیل رسوبات در غشا است. بدون برخی از مهار کننده های رسوب ، غشاهای اسمز معکوس و کانالهای جریان به دلیل رسوب مواد محلول کم مانند کربنات کلسیم ، سولفات کلسیم ، سولفات باریم و سولفات استرانسیوم در عناصر غشا مسدود می شوند. بیشتر آبهای طبیعی حاوی غلظتهای نسبتاً بالایی از یونهای کلسیم ، سولفات و بی کربنات هستند.

در فرآیندهای نمک زدایی غشایی با سرعت بالا ، محدودیت های حلالیت گچ و کلسیت از سطح اشباع بیشتر شده و منجر به تبلور در سطوح غشا می شود. گرفتگی رسوبات باعث کاهش جریان شستشو ، کاهش کارایی فرآیند و افزایش هزینه های عملیاتی می شود.

 

آنتی اسکالانتآنتی اسکالانت

در فرآیندهای نمک زدایی غشایی با سرعت بالا ، محدودیت های حلالیت گچ و کلسیت از سطح اشباع بیشتر شده و منجر به تبلور در سطوح غشا می شود. گرفتگی رسوبات باعث کاهش جریان شستشو ، کاهش کارایی فرآیند و افزایش هزینه های عملیاتی می شود.

مکانیسم عملکرد آنتاگونیست ایجاد اختلال در واکنشهای تولید رسوب است یا به عبارت دیگر ، این ماده توسط برخی مواد در ساختار خود می تواند سرعت واکنش مخلوط قلیایی را با تمام یونهای فلزی موجود در آب کاهش دهد و در این حالت غشاها رسوب تشکیل می دهند. از بین رفتن.

به طور کلی ، کلیه سیستم هایی که از فن آوری غشایی برای تصفیه آب استفاده می کنند ، در معرض مسدود شدن منافذ غشا هستند و نوع اصلی آنها سیستم نمک زدایی اسمز معکوس است.

حجم اسمز معکوس برای آب ورودی به مدت 24 ساعت (متر مکعب) * برای مصرف پیشنهادی برنامه ریزی شده (1-6 ppm) = مقیاس ضد اسکالانت در 24 ساعت مصرف شود (گرم)





:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: